Hotellopphold VINTERsesong

Generelle betingelser og avbestillings- og betalingsregler

Hotellopphold i perioden fra desember - til så lenge vi holder åpent etter påske.

1. Bestilling 

Antall personer, pris, losji, samt øvrige produkter og tjenester som skal leveres av hotellet framgår av bekreftelsen gjesten vil motta etter bestilling. 

Ved å bestille hos oss aksepterer du vilkårene og betingelsene nedenfor. Når en gruppe foretar en bestilling, aksepterer alle deltakere i gruppen disse vilkårene.

2. Prisavtalens gyldighet

De avtalte priser er bindende for begge parter, hotellet forbeholder seg imidlertid retten til å justere prisene som følge av endrede kostnader ved økte skatter og avgifter, eller andre forhold utenfor hotellets kontroll.

3. Endring og avbestilling

Alle rom og pensjonsopphold selges i henhold til vilkårene nedenfor.
Vilkårene gjelder for privatpersoner, heretter referert til som «deg» eller «gjesten».
For større grupper og turoperatører/reisebyrå vil andre betingelser gjelde.

3.1 Ved 1 natts opphold

Ved avbestilling senere enn kl. 16.00 dagen før ankomst eller manglende frammøte (no show) blir bestiller belastet for 100 % av totalprisen. 

Ved sykdom betales oppholdet av bestiller. 

3.2 FLERE NETTER - MED 1/2, 3/4 ELLER 1/1 PENSJON

Bestiller har selv ansvar for reiseforsikring for evt. tilbakebetaling av beløpet.

Dalseter tar fremdeles ikke et depositum på forhånd for vinter bestillinger, men dersom man kansellerer bestillingen tett opp til ankomst vil vi fakturere kunden slik: 

• Kansellering opp til 4 uker før ankomst: ingen avbestillingsgebyr

• Kansellering mellom 10 og 28 dager før ankomst: bestiller belastes for 50 % av totalprisen.

• Kansellering senere enn 10 dager før ankomst: bestiller belastes for 100% av totalprisen.

• No-show eller forkortelse av oppholdet: bestiller belastes for 100% av totalprisen.

Små endringer i antall personer og datoer/antall dager kan gjøres etter avtale med hotellet helt opp til ankomst dagen.

——————————————————————————
Avbestillingsregler for større private grupper (over 10 personer):
Avbestilling senere enn 29 dager før ankomst, faktureres gruppen 50% av totalbeløp.
Avbestilling senere enn 13 dager før ankomst, faktureres gruppen 100% av totalbeløp

Det er ditt ansvar å kontakte forsikringsselskapet ditt.
Eventuell betaling forfaller innen 7 dager etter kanselleringsdatoen.

Dersom du har innbetalt depositum, men ikke kan reise hit, vil vi tilby deg å endre reservasjonen til et senere tidspunkt.
——————————————————————————

3.3 Sykdom

Ved sykdom betales oppholdet av bestiller. 
Det er ditt ansvar å kontakte forsikringsselskapet ditt.
Eventuell betaling forfaller innen 7 dager etter kanselleringsdatoen.

3.4 Reiseforsikring - VI ANBEFALER ALLE Å HA DETTE

Bestiller har selv ansvar for å ha en reiseforsikring som dekker det nødvendige.
Vi anbefaler deg å tegne en reiseforsikring som dekker avbestilling, skade på person eller utstyr og tapt bagasje. Da er du dekket dersom uhellet skulle være ute.
Sjekk med forsikringsselskapet ditt hva som er dekket, og sørg for at eventuelle aktiviteter du skal delta på, dekkes av forsikringsselskapet.

NB!
Bestiller har selv ansvar for å ha en reiseforsikring som dekker alle kostnader ved en eventuell kansellering (avbestillingsforsikring), sykdom på reise eller medisinsk behandling i forbindelse med reisen.


3.5 Ikke inntatte måltider

Måltider som er bestilt ifm. pensjonsopphold, men ikke inntatt refunderes ikke. 

3.4 18 års aldersgrense

For gjester som ikke reiser med foreldre, har vi 18 års aldersgrense. Hotellet forbeholder seg retten til å heve bookingen om gyldig legitimasjon ikke kan fremvises.

4. Betaling

Oppholdet betales ved utsjekk. Det vil bli tatt garanti i et bankkort ved online bestilling, men dette blir endelig belastet først ved avreise eller eventuell avbestilling etter gitte frister.

4.1 Depositum

Ingen depositum

4.2 Kort / kontant

Betaling kan foretas ved bankoverføring, kredittkort (Visa, MasterCard, Maestro, Diners og Eurocard) og kontant.

4.3 Faktureringspolicy 

Fakturering skal være avtalt i forkant av oppholdet.
Faktureringsgebyr: 100 NOK

5. Inn- og utsjekkingstider

Bestilte hotellrom garanteres å være innsjekkingsklare fra kl. 15.00 på ankomstdagen. Er rommet klart får man rommet når man ankommer - også på formiddagen.
Utsjekkingstid er kl. 11.00 på avreisedagen om annet ikke avtales.
Sen utsjekk kan bestilles mot et tillegg , forutsatt at vi har ledig kapasitet.

6. Ansvar for skade

Gjesten, eller den som står som bestiller for rom/leilighet, er ansvarlig for skade på lokaler som følge av uaktsomhet eller uforsvarlig opptreden av gjestene.

Vi minner om at hotellet/leiligheter er 100% røykfritt.
Ved overtredelse krever hotellet erstatning for ekstra vask av rommet. Denne er satt til 3000 NOK og kommer til å debiteres til gjesten som står ansvarlig for rommet/leilighet.

7. Force majeure

Dalseter Fjellhotell påtar seg ikke ansvar for konsekvensene av krig, trussel om krig, opptøyer, sivile forstyrrelser, industrikonflikter, faktisk eller truet terroraktivitet og dens konsekvenser, naturkatastrofe eller atomkatastrofe, brann, epidemier, helserisiko og pandemier, «acts of God», uunngåelige og uforutsigbare tekniske problemer med transport av grunner utenfor vår kontroll.
Hvis slike forekomster fører til at Dalseter Fjellhotell må avbryte en aktivitet, vil vi forsøke å tilby et alternativ, men påtar oss ikke noe ansvar for tilbakelevering av avgifter som er betalt før avbestilling eller avkortning.

Hendelser utenfor avtalepartenes kontroll - for eksempel streik, lockout, brann, pandemi etc. som gjør det umulig å oppfylle forpliktelsene i denne avtale - gir rett til å heve avtalen uten erstatningsansvar.

8. Hund og andre kjæledyr

Det er tillatt med hund i enkelte hotellrom mot tillegg i prisen. Vennligst gi beskjed om at du har med hund før ankomst.

9. Verdisaker

Hotellet tar ikke ansvar for tap av penger, smykker eller andre verdisaker, med mindre de er plassert i hotellets safe. 

10. Tvistesaker

Alle tvister som måtte oppstå mellom partene i denne avtalen (gjesten og hotellet) skal behandles etter norsk rett. Dersom ikke tvisten løses i minnelighet skal hotellets eiendoms verneting gjelde.